
Eerste medewerker aannemen via payroll: OntmoetSjoerd deed het.
Je eerste medewerker aannemen: dat is voor iedere ondernemer meer dan spannend. Je bent gewend om je eigen ding te doen maar als ondernemer krijg je het soms te druk om alles alleen te doen. Sjoerd van OntmoetSjoerd koos er uiteindelijk voor om zijn eerste medewerker aan te nemen via Mettom. Hoe hij dat ervaart lees je in deze blog.

Eerste medewerker aannemen is een grote stap!
Als je het als ondernemer steeds drukker krijgt kun je ervoor kiezen om je eerste medewerker aan te nemen. Dit is echter een grote stap! Je bent als ondernemer helemaal gewend om alles zelf te doen. Bezig zijn met je passie! Toch kwam Sjoerd van OntmoetSjoerd Creatieve Communicatie niet meer toe aan al zijn klanten. En ‘nee verkopen’ doen echte ondernemers niet graag. Daarom koos hij er uiteindelijk voor om een eerste medewerker aan te nemen. Hij zegt hier zelf het volgende over: “Al 8 jaar ben ik zelfstandig ondernemer. Ik bedenk communicatieve concepten voor mijn klanten en werk deze uit in campagnes en middelen. Mijn klantenkring werd steeds groter en ik kreeg steeds meer werk. Ik stond voor de keuze mijn freelance netwerk uit te breiden of te investeren in eigen medewerkers. Een nieuwe stap, maar een die zeker zijn vruchten afwerpt.

Een nieuwe stap met behulp van payrolling
“Bij het aannemen van personeel komt veel kijken. Dat zag ik al meteen toen ik onderzoek deed naar waar ik allemaal op moest letten. Ik besloot al snel dit traject uit te besteden aan een externe partij. Eerder had ik al gehoord van payrolling, een mooie oplossing voor mijn personeelszaken. Via collega-ondernemers kwam ik bij Mettom terecht. Ik zit met OntmoetSjoerd op Strijp-CS in Eindhoven. Mettom zit bij mij in de straat dus het leek me een goed idee om eens een kop koffie te drinken met deze buurman die expert is in personeelszaken.”
De eerste medewerker via Mettom
Sjoerd besloot uiteindelijk om de samenwerking aan te gaan met Mettom. Hij vindt het belangrijk dat zijn personeelszaken goed geregeld zijn. Bovendien voelde hij meteen een klik met de mensen van Mettom. “Uiteindelijk heb ik besloten om mijn eerste medewerker via Mettom te laten verlonen. Mettom voelt als een professionele partij voor mijn personeelszaken. En ik vind dat mijn personeelszaken gewoon helemaal goed geregeld moeten zijn. Daarnaast kan ik altijd bij de payrolladviseur van Mettom terecht als ik vragen heb. Mettom is nu mijn rechterhand in personeelszaken. Dat bevalt heel goed”
Het resultaat: een expert die op afstand meekijkt
OntmoetSjoerd is overtuigd van de toegevoegde waarde van Mettom. Voor Sjoerd heeft deze samenwerking het volgende opgeleverd:
- Een professionele basis voor personeelszaken
- Gemak en geen zorgen om de administratieve kant van het personeel
- Mettom voelt als een externe HR-collega waar Sjoerd met zijn vragen terecht kan

OntmoetSjoerd, een creatief bureau in het creatieve hart van Eindhoven
OntmoetSjoerd ontwikkelt creatieve communicatieconcepten en -middelen voor (semi)overheden, de sociale- en dienstverlenende sector en de zakelijke markt. No-nonsense communicatie die werkt. Dit doen zij met een team van specialisten. Bij OntmoetSjoerd werken ze op een persoonlijke en informele manier samen: met elkaar, maar ook met hun klanten. OntmoetSjoerd werkt onder andere voor Brainport Development, Gemeente Eindhoven en ROC Ter AA Helmond.
Ik wil graag een
belafspraak inplannen.
Wil je meer weten over onze payrolldienstverlening en kennismaken met ons? Plan dan een belafspraak in met één van onze payrolladviseurs en je wordt op een door jou gekozen datum en tijdstip gebeld.