Blogs - Mettom

Payroll en marketeer aannemen: zo doe je dat - Mettom

Geschreven door Britt | 8-10-2023

Payroll gebruiken om een marketeer aan te nemen. Veel werkgevers met een eigen marketingbureau kiezen ervoor om op deze manier hun personeelszaken uit te besteden. Waarom doen ze dit? En wat zijn de voordelen voor een marketeer om zijn salarisadministratie en andere HR-activiteiten over te laten aan een externe partner? In deze blog gaan we dieper in op de vraag hoe een marketeer via payroll zijn personeelszaken tiptop geregeld kan krijgen. Wil jij meteen weten welk salaris past bij jouw nieuwe medewerker? Download dan gratis onze werkgeverswijzer voor groeiende marketingbureaus!

 

 

Wat is payroll?

Om te weten waarom je een marketeer moet aannemen via payroll is het natuurlijk belangrijk om eerst te weten wat payroll precies is. Bij payroll geef je als organisatie het juridisch werkgeverschap uit handen aan een payrollbedrijf. Je werft nog wel je eigen medewerker, maar laat al het administratieve werk aan de payrollorganisatie over.

Het payrollbedrijf zorgt dan voor een arbeidscontract en salarisstroken die juridisch gezien goed in elkaar zitten. En dat het salaris tijdig betaald wordt. Het bedrijf regelt een pensioenregeling, opleidingsmogelijkheden én zorgt voor het overnemen van risico’s bij langdurige ziekte. Terwijl al deze zaken voor jou uit handen worden genomen, kun jij je zonder stress focussen op waar je goed in bent! Heb je die juiste kandidaat op het oog? Dan komt er zoals je hierboven leest veel bij kijken!

 

Waarom een marketeer aannemen via payroll?

Waarom komen klanten bij jou voor hun marketingactiviteiten? Omdat jij de specialist bent op dat vakgebied! Een payroll organisatie is een specialist in werkgeven. Dit bedrijf weet dus precies wat er nodig is op HR-gebied om alles goed te regelen voor je personeel. Je bent waarschijnlijk geen marketingbureau begonnen om je bezig te houden met allerlei randzaken. Laat jouw administratie dan ook over aan een externe partij. Op deze manier kunnen jij en je marketeers zich bezighouden met waar jullie goed in zijn. Zo houd je misschien zelfs wel tijd over om nog een extra klant te helpen met een marketingcampagne waar je u tegen zegt. Jij blij, je klant blij én de payrollorganisatie blij.

Payroll is een constructie die jouw marketingbureau ongetwijfeld tijd, energie en geld gaat besparen. Er valt namelijk zo veel onder het payroll tarief, voor het tarief van het payroll bedrijf zou je dat zelf niet kunnen bieden aan je personeel.

 

 

Goed werkgeverschap voor jouw marketeer

Zoals we al eerder hebben gezegd: jij wil die ene absolute topper in je team van marketeers krijgen. Maar je wilt hem of haar op het gebied van primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden ook echt iets moois kunnen bieden, zodat hij of zij voor lange tijd bij jou blijft werken. Ook daarom is het een groot voordeel om samen te werken met een payrollorganisatie. Als marketeer ben je het bijvoorbeeld niet verplicht om een pensioen voor je medewerker te regelen of om een uiteenlopend opleidingsportaal aan te bieden. Je wilt dit in het kader van goed werkgeverschap natuurlijk wel. Wanneer je zelf een pensioenregeling moet optuigen kost dit je veel tijd, energie en geld.

 

Bij een payrollorganisatie valt dit allemaal binnen de dienstverlening en ben jij verzekerd van goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Hiermee ga je een top marketeer zeker over de streep trekken. Hoe de sfeer binnen jouw team is en wat de waarden van jouw bedrijf zijn bepaal je natuurlijk zelf. Maar een professionele inrichting van het werkgeverschap kun je volledig en zonder zorgen uit handen geven. Uiteindelijk is dat iets wat alle medewerkers belangrijk vinden en zo kan jouw sollicitant het eerste vinkje van de checklist in ieder geval alweer afstrepen.

Opleidingsmogelijkheden voor je medewerker

Hetzelfde geldt voor de opleidingsmogelijkheden die je via een payrollorganisatie kunt bieden. Jij en je medewerkers krijgen onbeperkt toegang tot meer dan 150 online trainingen in uiteenlopende gebieden (wanneer je samenwerkt Mettom). In het kader van levenslang leren is dit natuurlijk een absolute pré! Daarnaast kun je door dit opleidingspakket een mooi inwerkprogramma voor je nieuwe medewerker samenstellen. Er is namelijk vaak keuze uit meerdere trainingen op het gebied van social media en marketing die voor jouw nieuwe marketeer zeker waardevol zijn. Jouw marketeer blijft zich ook tijdens het werk ontwikkelen en dat biedt dus voor jullie allebei voordelen.

Denk na over de mogelijkheden van payroll

Uiteraard moet je een goede keuze maken voor je personeel dus zorg ervoor dat je een goed gevoel hebt bij de keuze die maakt voor een payrollbedrijf.

Ben je na het lezen van deze blog overtuigd van de voordelen van payroll óf wil je toch nog iets meer weten? Twijfel dan niet en neem contact op Mettom. Wij vertellen je graag meer over de mogelijkheden tijdens het genot van een kop koffie. Een stukje wijzer word je er sowieso van!