Blogs.

De Helden van Kien raadt Mettom aan bij andere ondernemers

Wanneer je als bedrijf maar blijft groeien en groeien komt er heel veel werk op je af op het gebied van personeelszaken. Dit gaat dan ook meteen gepaard met meer risico's en kosten. Je moet helemaal up-to-date zijn met alle wet- en regelgeving om alles correct en perfect te kunnen regelen voor je medewerkers. Rob Jansen, Jürgen Geens en Simone Kerkhof - van Mierlo vroegen zich af hoe ze dit goed konden organiseren en zijn daarom de samenwerking Mettom aangegaan. Nu zijn ze volledig ontzorgd en kunnen ze zich focussen op de dingen waar ze goed in zijn! 

Mettom - De Helden van Kien - verkleind9

De uitdagingen bij De Helden van Kien: personeelszaken correct en op tijd verwerken

Vanaf het moment dat De Helden van Kien begon uit te groeien naar een personeelsbestand van ongeveer 100 medewerkers, werd het regelwerk rondom personeel erg veel en nam het te veel tijd in beslag. Rob zegt hier zelf het volgende over: "Voordat we met Mettom aan de slag zijn gegaan liepen we tegen de regelgeving aan en alles wat erbij komt kijken om mensen in loondienst te houden en hier geen fouten in te maken. Daar heb je al bijna een medewerker voor nodig. Gecombineerd met ziekteverzuim waar we niet voor verzekerd waren. Dan heb je toch het idee van hoe kan ik dat anders organiseren in de toekomst?"

Door Mettom doen we weer waar we goed in zijn en wat we leuk vinden

Wat vind je fijn aan de samenwerking met Mettom? Dat is de vraag die wij stelden aan Jürgen. Zo zegt hij dat Mettom een hele hoop administratie uit handen neemt, zoals ziekteverzuim en het maken van arbeidscontracten. Dat maakt voor hem het werken heel prettig, omdat hij zich kan concentreren op waar hij goed in is en dat is bezig zijn op de vloer en met zijn eigen personeel.

Volgens Simone komt er een hele grote tijdswinst waarin zij bezig kunnen zijn met dingen waar zij goed in zijn en dat is met de gasten en het organiseren van feestjes en partijen. "Ik zou Mettom zeker aanraden bij andere ondernemers, omdat het bij ons veel rust gebracht heeft, ontzorgd heeft, maar ook heel veel tijdswinst heeft opgeleverd" aldus Simone. 

Met één druk op de knop alles geregeld

Bij Mettom kunnen we koppelen met een aantal planning tools. Jürgen: "Wij werken binnen ons bedrijf met Dyflexis, Booq als planning en urenregistratie. Sinds we bij Mettom zijn, is er een koppeling gemaakt tussen deze systemen waardoor ik met één druk op de knop alle uren kan doorsturen. Dat scheelt mij een hele hoop tijd en werk." 

"Ik zou Mettom zeker aanraden bij andere ondernemers, omdat het bij ons veel rust gebracht heeft, ontzorgd heeft, maar ook heel veel tijdswinst heeft opgeleverd."
Simone - De Helden van Kien
Simone Kerkhof- van Mierlo

Commercieel directeur - De Helden van Kien

Medewerkers geven als terugkoppeling dat het fijn is 

Het is logisch dat wij willen dat onze klanten optimaal tevreden zijn met onze dienstverlening, maar we willen natuurlijk ook dat hun medewerkers hier blij mee zijn en ons vertrouwen in wat we doen. Zo zegt Simone: "Nu dat wij ons personeel gingen overzetten naar Mettom, is dat voor personeel natuurlijk iets onbekends. Vooral door het persoonlijke gesprek dat de medewerkers van ons met Mettom hebben gehad en ze ook de gelegenheid gaf om allerlei vragen te stellen, heeft dat veel duidelijk gemaakt. De medewerkers geven als terugkoppeling dat het fijn is. We zien dat sommige medewerkers gebruikmaken van GoodHabitz en dat is heel erg leuk om te zien."

Benieuwd wat wij voor jou kunnen doen?
Mettom - De Helden van Kien - verkleind21

De Helden van Kien, een prachtig horecapaviljoen met een grote groep medewerkers 

Midden in de mooie natuur in Sint-Oedenrode kan iedereen terecht bij De Helden van Kien om te lunchen, dineren, borrelen, om een koffietje te doen tijdens je fiets- of wandeltocht, voor feesten en partijen, vergaderingen en ga zo maar door!

Check de website van De Helden van Kien hier en ontdek waarom jij hier zeker een keer een bezoekje moet brengen.