Blogs.

Personeel aannemen: Mikomax samen Mettom!

Blog personeel aannemen checklist-1


Personeel aannemen op een slimme manier, de uitdaging van Mikomax

Mikomax wilde meer personeel aannemen, maar had zelf geen kaas gegeten van personeelszaken. Mark Tak, eigenaar van het bedrijf in slim kantoormeubilair, vertelt hierover: “Wat ga je doen als je wilt groeien, meer personeel wilt aannemen, maar zelf geen verstand hebt van personeelszaken? Ga je een HR-manager aannemen? Ga je zelf personeel aannemen? Of ga je je personeelszaken uitbesteden? Mijn bedrijf was (en is) nog niet groot genoeg om een hele HR-afdeling op te tuigen. Bovendien wilde ik zelf bezig zijn met écht ondernemen. Daarom ging ik op zoek naar een ‘rechterhand’ op het gebied van personeelszaken. Uiteindelijk kwam ik bij Mettom terecht om mij te helpen met personeel aannemen!”

De oplossing van Mettom: personeel aannemen met een externe HR-afdeling

“Mettom heeft mij een totaaloplossing geboden voor mijn personeelszaken. Ik ben niet meer bezig met alle administratieve rompslomp die komt kijken bij personeel, ik word helemaal ontzorgd. Van het aannemen van personeel en contracten tot het afhandelen van ziekteverzuim. Mettom is echt mijn rechterhand als het gaat om personeelszaken. Mettom voelt als een externe HR-afdeling voor mij en mijn collega’s. Door de payroll oplossing van Mettom vind ik het makkelijker om nieuw personeel aan te nemen. Ik weet dat ik er administratief geen omkijken meer naar heb en dat alles goed geregeld is.”

“Mettom is mijn rechterhand als het gaat om personeelszaken. Het enthousiaste en professionele team staat altijd voor me klaar en kan heel snel schakelen. Dit past perfect bij mijn bedrijf. Ik tevreden, personeel tevreden! Ik zou het niet anders meer willen.”

Mark Tak, eigenaar Mikomax

Het resultaat: meer tijd voor ondernemen en groei

De samenwerking tussen Mikomax en Mettom zorgde voor het snelgroeiende bedrijf voor het volgende resultaat, en daar zijn we als Mettom erg trots op!

  • Tijdbesparing door payrolling, tijd om te ondernemen
  • Complete ontzorging bij personeel aannemen
  • Een echte externe HR-afdeling voor het personeel van Mikomax en Mark zelf
  • Uiteindelijk dus meer ruimte voor groei voor het bedrijf
mikomax-personeel-aannemen-mettom

 

Een persoonlijke klik met je personeelspartner

“Toen ik verschillende partijen in overweging nam, stond Mettom eigenlijk na het eerste gesprek meteen met stip bovenaan”, vertelt Mark. “Ik voelde direct een goede klik met de mensen van Mettom. Je ziet gewoon dat dit een enthousiast en professioneel team is waar je makkelijk mee kunt sparren. Als ik een vraag heb, reageert mijn adviseur snel met een goed antwoord.

Ook voor mijn medewerkers staat het team van Mettom altijd klaar. Bij Mettom hoef je nooit bang te zijn om te bellen of gewoon even binnen te lopen. Het is een laagdrempelig bedrijf dat perfect past bij mijn eigen onderneming. De korte lijntjes en de persoonlijke klik met Mettom zorgen ervoor dat ik niet snel meer zou kiezen voor een andere partner als het gaat om personeel aannemen! Ik laat met een gerust hart al mijn personeelszaken bij Mettom liggen zodat ik kan bouwen aan de verdere groei van mijn bedrijf.”

mikomax-klantcase

 

Mikomax, kantoormeubilair & kantoorinrichting in Eindhoven

Ben je op zoek naar een kantoorinrichting of kantoormeubelen die oplossingen bieden op de werkvloer met een uniek design? Dan ben je bij Mikomax Nederland op het juiste adres. Het familiebedrijf is de officiële en exclusieve importeur van onder andere het merk Mikomax Smart Office. Mikomax produceert kantoormeubilair omtrent flexibiliteit, akoestiek en ergonomie. Mikomax geeft advies en verkoopt haar producten binnen de gehele Benelux.

Meer weten over Mikomax?

Breng dan snel een bezoek aan hun website, bekijk onderstaand filmpje of loop eens langs bij hun hoofdkantoor in het Videolab op Strijp-S. Dit bevlogen team heeft namelijk altijd wel een gaatje om je alle ins en outs te vertellen over goed kantoormeubilair.