5 redenen om als reclamebureau met payroll te werken
Geplaatst op 9-10-2023
Veel werkgevers in de zakelijke dienstverlening kiezen voor het gemak van een samenwerking door middel van payroll. Maar waarom doen ze dat nu eigenlijk en waar zit de toegevoegde waarde van een payrollbedrijf voor deze doelgroep? In deze blog geven we antwoord op de vraag; welke 5 redenen zijn er om als reclamebureau samen te werken met een bedrijf gespecialiseerd in payroll?
Wat is payroll nu eigenlijk?
Werkgeven is echt een vak apart en een payroll-bedrijf neemt het werkgeverschap uit handen. Jij werft zelf de juiste medewerker, het payroll-bureau regelt de rest. Van arbeidscontract tot verloning, van verzuimbegeleiding tot pensioenafdracht. In feite verkoopt het payroll-bedrijf gewoon gemak, niks meer en niks minder. En zo kun jij doen waar je goed in bent! Hieronder 5 redenen waarom veel reclamebureaus enthousiast zijn over de samenwerking.
1. Uitbesteden van randzaken met payroll zorgt voor focus en groei!
Wist je dat de meest succesvolle ondernemers randzaken uitbesteden? Als ondernemer heb je namelijk zoveel dingen op je bordje liggen dat het haast onmogelijk is om alles zelf te managen. En ben nou eerlijk, ben je je bedrijf gestart omdat je het zo leuk vindt om met personeelsadministratie bezig te zijn? En gaat je bloed sneller stromen van het afsluiten van een pensioenregeling? Waarschijnlijk niet! Tenminste, dan is het wel een bijzondere keuze dat je een reclamebureau bent gestart. Als je echt warm zou lopen voor dit soort administratief geneuzel dan had je wel HR gestudeerd toch? De samenwerking met een payrollbedrijf is kiezen voor een specialist in werkgeverschap. En dus ook kiezen voor focus op je klanten en je creativiteit. Want juist daarom ben jij ondernemer geworden!
2. Professioneel werkgeverschap door payroll
Goed talent is schaars en veel bedrijven zitten om talent te springen. Hoe zorg je er dan als klein reclamebureau voor dat het talent voor jou kiest en niet voor een concurrent? Door goed te kijken wat talent belangrijk vindt in het werk.
De ene vindt vrijheid en authenticiteit in het werk belangrijk, de ander loopt meer warm voor een gezellig team. Maar wat elke medewerker belangrijk vindt is dat het werkgeverschap professioneel geregeld is en dat zaken gewoon kloppen. Dat het arbeidscontract gewoon altijd up-to-date is en dat de salarisadministratie strak is geregeld. En dat de medewerker tevens de beschikking heeft over een heel aantal secundaire arbeidsvoorwaarden en leuke extra’s. De sfeer op de werkvloer bepaal je zelf, de invulling van het professioneel werkgeven neemt een payrollbedrijf volledig uit handen. En dat zorgt voor tevreden medewerkers wat weer resulteert in blije klanten. En daar word jij weer vrolijk van!
3. Een leven lang leren
De huidige generatie starters op de arbeidsmarkt kiest vaak voor een bedrijf waar continu leren wordt gestimuleerd en waar volop ruimte is voor opleidingsmogelijkheden. Een opleiding aanbieden is vaak duur maar bij de dienstverlening van een payrollbureau vaak inbegrepen. Zo krijgen jij en je medewerkers binnen het opleidingsplatform van GoodHabitz ongelimiteerd toegang tot ruim 150 e-learnings op allerlei deelgebieden.
Naast een leuke werkplek bied je je nieuwe medewerker dan tevens de ruimte om zich te blijven ontwikkelen. En daar hebben jullie beiden profijt van! Want stel nou eens dat je samen met je medewerker een aantal opleidingen selecteert die onderdeel uitmaken van het inwerktraject? Bijvoorbeeld de opleidingen ‘Creative thinking’, ‘User experience design’, ‘Google-Adwords’, ‘Strategische data-gedreven marketing’ en ‘Betere leads & meer business met inbound marketing en sales’. Dan maak je én indruk bij je nieuwe medewerker én je hebt er als bedrijf zeker wat aan want het kennisniveau van je medewerker schiet omhoog!
4. Pensioen afsluiten
Aangezien je als reclamebureau niet onder een cao valt ben je niet verplicht om een pensioenregeling af te sluiten. Dat betekent enerzijds dat je de vrijheid hebt om het niet te doen, maar anderzijds dat als je toch pensioen voor je medewerkers wilt regelen je dit zelf moet gaan afsluiten. En dat is een saaie, tijdrovende en vooral dure aangelegenheid. Want voor een simpel adviestraject rekent een pensioenadviseur al snel €2.500,- aan advieskosten. Of je dit nu voor 1 of voor 10 man afsluit, de advieskosten blijven gelijk. Een pensioenregeling afsluiten is dus niet iets wat je zomaar doet. En dan heb je de kosten van de bijdrage in de regeling die je als werkgever normaliter doet nog niet meegeteld.
Het goede nieuws is dat een pensioenregeling bij de dienstverlening van de payroll-organisatie al is inbegrepen. En omdat deze toch al in de lucht is kunnen jouw medewerkers er gewoon aan meedoen zonder dat je met advieskosten te maken krijgt. En het payrollbedrijf zorgt ook nog eens voor de aanmelding van de medewerkers dus je hoeft er niet voor te doen! Besparing in tijd en kosten dus.
Nu denk je misschien, pensioen moeten mijn medewerkers zelf maar regelen. Maar dat vinden wij een beetje kort door de bocht. Het pensioen is namelijk voor jouw medewerkers een heel belangrijke arbeidsvoorwaarde voor hun toekomst.
5. Ontzorging = besparing in tijd & geld = tijd voor ontspanning
Les 1 op het gebied van ondernemen in de creatieve sector: zorg voor voldoende ontspanning want alleen dan krijg je je hoofd af en toe leeg en krijg je ruimte voor creatieve uitspattingen! En voor die onstpanning hebben we trouwens ook nog wat geregeld voor jou en je medewerkers!
Door gebruik te maken van de diensten van een payrolling-bedrijf bespaar je tijd en geld en houd je dus tijd over om met je partner, gezin of vrienden leuke dingen te doen. En wie wil dat nou niet? Dus uitbesteden die hap en laat je volledig ontzorgen op het gebied van personeelszaken. Zoek wel nog even een payroll-partner die dezelfde visie en kernwaarden deelt zodat je zaken met een goed gevoel uit handen kunt geven.
Wil je weten of Mettom bij jou past? Neem contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking!
Misschien vind je dit ook interessant
Gerelateerde artikelen